Garanti Belgesi Onay işlemleri

Garanti Belgesi Onay işlemleri (Gümrük ve Ticaret Bakanlığı)

İmalatçı veya ithalatçı firmaların imal veya ithal ettikleri sanayi malları için düzenlenen ve malın garanti süresi içerisinde meydana gelebilecek arızaların en az bir yıl süreyle ücretsiz olarak tamirinin veya yenisi ile değiştirilmesinin taahhüt edildiğini ve satıcı ile tüketicinin yükümlülüklerini gösteren GÜMRÜK ve TİCARET BAKANLIĞI`nca onay verildikten sonra düzenlenen belgedir.

 

Garanti Belgesi Düzenleme Zorunluluğu

İmalatçı veya ithalatçı firmalar imal ve ithal ettikleri Garanti Belgesi kapsamına giren sanayi malları için Garanti Belgesi düzenlemek zorundadırlar. Tebliğ hükümlerine göre; Garanti Belgesinin tasdik edilerek tüketiciye verilmesini temin etmekle satıcı, bayii, acente yada temsilcilikler yükümlü ve sorumludurlar. Garanti süresi malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve en az iki yıldır. Malın tamir süresi ise ,en fazla 20 iş günüdür.

Garanti Belgesi, Gümrük ve Ticaret Bakanlığınca Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesi’nin onayından sonra belgelendirilmektedir. Garanti Belgesi alınacak ürünle ilgili olarak mevzuat kriterlerine uygun bir kullanım kılavuzu hazırlanmalıdır. Bu kılavuz Bakanlıkça uygun görüldüğü taktirde firma, Garanti Belgesi almaya hak kazanmaktadır. Pamar Danışmanlık bilgi birilimi ve tecrübesiyle Belge onaylarınız hızlı ve güvenilir bir şekilde belge onaylarınız alınmaktadır.

 

Ayrıntılı bilgi için Danışmanlarımızla iletişime geçiniz.