Raporlama ve Yazışma Teknikleri
Sunuş
Önemi sürekli olarak irdelenen yazışmalar, kimi zaman o kadar karmaşıktır ki, bu durum rapor ile verilmek istenen mesajın algılanmasını engeller. Çoğu rapor, raporda olması gereken sonuç ve öneriler bölümünden yoksundur. Çoğu üstü kapalı ya da düzensizdir. Veya raporun hangi amaçla yazılacağını algılayamamış bir kişi tarafından hazırlanmıştır. Oysa etkili bir rapor, belirli bir okuyucu ve amaç için kaleme alınır. Okuyucuların dikkatini öncelikle en önemli bilgi ve noktaya çeker ve değişik şekillerdeki kanıtlarıyla bu bilgiyi destekler…
“Bu yazdıklarımı kimse okumaz” diyorsanız, emin olabilirsiniz ki, kimse okumaya değer bulmayacaktır ! Buna rağmen, birisinin tesadüfen okuyacağı herhangi bir rapor, mutlaka “hazırladıklarınızın en kötüsü” olacaktır; bu riske değer mi dersiniz ?
Eğitimden Bazı Satırbaşları
Yazışma ve raporlamanın hedef kitlesi
Bilgi içeriği
Raporlamanın Felsefesi
Raporlamanın Tekniği
Okuyucuyu kazanma – etkileme- yolları
Bir “olmazsa olmaz” ayrıntı: Yazım Kuralları
Yazışma, raporlar ve kurumsal kimlik ilişkisi
Yazışmanın amacı nedir ?
Bu raporu kim okuyacak ?
Bu yazışma gerekli mi ?
Yazışma ve Raporlama türleri
5N 1K kuralı
Etkili bir raporun üslûbu
Etkili bir raporun temel dinamikleri…
“5000 – 500 – 100 – 10” kuralı
Raporlamada EK’ler (Tablolar, Grafikler…)
Raporlama ve sunum ilişkisi
Toplantı Yönetmeni : Nihat DEMİRKOL