Raporlama ve Yazışma Teknikleri

Sunuş


Önemi sürekli olarak irdelenen yazışmalar, kimi zaman o kadar karmaşıktır ki, bu durum rapor ile verilmek istenen mesajın algılanmasını engeller. Çoğu rapor, raporda olması gereken sonuç ve öneriler bölümünden yoksundur. Çoğu üstü kapalı ya da düzensizdir. Veya raporun hangi amaçla yazılacağını algılayamamış bir kişi tarafından hazırlanmıştır. Oysa etkili bir rapor, belirli bir okuyucu ve amaç için kaleme alınır. Okuyucuların dikkatini öncelikle en önemli bilgi ve noktaya çeker ve değişik şekillerdeki kanıtlarıyla bu bilgiyi destekler…

“Bu yazdıklarımı kimse okumaz” diyorsanız, emin olabilirsiniz ki, kimse okumaya değer bulmayacaktır ! Buna rağmen, birisinin tesadüfen okuyacağı herhangi bir rapor, mutlaka “hazırladıklarınızın en kötüsü” olacaktır; bu riske değer mi dersiniz ?

 

Eğitimden Bazı Satırbaşları

 

Yazışma ve raporlamanın hedef kitlesi

Bilgi içeriği

Raporlamanın Felsefesi

Raporlamanın Tekniği

Okuyucuyu kazanma – etkileme- yolları

Bir “olmazsa olmaz” ayrıntı: Yazım Kuralları

Yazışma, raporlar ve kurumsal kimlik ilişkisi

Yazışmanın amacı nedir ?

Bu raporu kim okuyacak ?

Bu yazışma gerekli mi ?

Yazışma ve Raporlama türleri

5N 1K kuralı

Etkili bir raporun üslûbu

Etkili bir raporun temel dinamikleri…

“5000 – 500 – 100 – 10” kuralı

Raporlamada EK’ler (Tablolar, Grafikler…)

Raporlama ve sunum ilişkisi

  

 

Toplantı Yönetmeni        : Nihat DEMİRKOL